Friday

Obama akan masuk islam?


Gambar Obama dan neneknya Hajah Sarah Omar

Baru-baru ini, nenek Obama; Hajah Sarah Omar mendoakan cucunya Barack Hussien Obama supaya memeluk agama Islam. Neneknya mendoakan Obama agar menerima sinar Islam ketika menunaikan haji baru-baru ini.Pemergian neneknya  mengerjakan haji yang mendapat layanan istimewa dari istana Arab saudi.

Ditanya sama ada beliau menjangkakan  Barack Hussien Obama akan memenagi "second term", beliau hanya berserah kepada takdir. Tidak dapat dinafikan ahli keluarga Barack Hussien Obama ramai yang telah memeluk Agama Islam. Sebagai contoh Faisal Ambuya sepupu Barack Hussien Obama dan pakciknya  Saeed Obama telah memeluk Islam melalui Hajah Sarah Omar.

Apapun, HIDAYAH  adalah milik Allah s.w.t. Sebagai Umat Islam, tidak salah kita mendoakan agar  Barack Hussien Obama untuk menerima sinar Islam.









5 comments:

  1. heheh..ape jd kat amerika kalau obama masuk islam? :P

    ReplyDelete
  2. @jawapnnye mudah sahaja cik fairuz, dia akan mati dibunh macam princess diana , remember that case?

    ReplyDelete
  3. wow...sama2 la kiter doakan.hope kalau dier masuk Islam pun, kes mcm princess Diana takkan berulang

    ReplyDelete
  4. doakan sahaja hdayah untuk dia , dan juga keselamatan umat ISlam dijamin...tapi syukur kalau mati dalam Islam dan syahid kerana Allah..

    ReplyDelete
  5. terima kasih @CIK MIERA DAN @amani. Semoga dia memeluk Islam . Dia pun serba salah bila komen tentang Islam dan agama lain sebab nak jaga hati semua rakyat amerika sebab ramai pengundi kulit hitam undi dia

    ReplyDelete