Friday

Suka duka kenangan kerja

Mungkin berbicara tidak cukup untuk menceritakan segala pahit manis. Mungkin gambar dapat menceritakan sedikit sebyk pengalaman ini.

Masa silih berganti, hari berganti hari, kenangan terus segar dalam ingatan.

Bekrja sebgi acc asst byk mengajar aku bersabar. Walaupun aku berkelulusan ijazah tetapi pabila kita mula bekerja ,kita tetap mula bekerja sebagai acc asst. Ada juga yang bermula sebagai acc exec. Bergantung pada nasib.

Walau bagaimana pun , kita tidak harus gunakan alasan itu untuk katakn itu adalah penamat kepada kerjaya kita. Sebagai akauntan, setiap hari adalah proses pembelajaran. U will learn as much as u will. Yang membezakan kita adalah ilmu dan pengalaman. Setinggi mana pun kita belajar tetapi jika kita tidak mempraktikkan ilmu, kita bukan lah yang terhebat.

Dalam masa satu tahun byk tempat aku berkerja. Bila menyertai salah satu agensi kerajaan,langkah ku terhenti. Aku tahu di depan ku ada gunung yang tinggi. Di sinilah seharusnya aku mula mendaki kerjaya. Meningkatkan keazaman diri dan terus istiqamah dengan apa kita usahakn.

Kredit kepada mereka di bawah sebb bersama2 waktu aku mula2 masuk kerja. Semuanya tgl kenagan dan yang baik2 shj akan kekal di memori.

No comments:

Post a Comment